Sazebník úhrad za poskytování informací
pro úhradu nákladů podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím,
zákona č. 123/1998 Sb. o právu na informace o životním prostředí a podle Obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679
Město Proseč stanovuje
v souladu s § 5 odst. 1 písm. f) zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění, ve spojení s § 17 tohoto zákona, s nařízením vlády č. 173/2006 Sb., o zásadách stanovení úhrad a licenčních odměn za poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím, s § 10 odst. 3 a 4 zákona č. 123/1998 Sb. o právu na informace o životním prostředí, s článkem 12 odst. 5 Obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679 a na základě § 102 odst. 3 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), v platném znění, tento sazebník úhrad za poskytování informací:
Čl. 1
Náklady na pořízení kopií
- Za pořízení jedné černobílé kopie formátu A4:
- a) jednostranná ................................................................ 2 Kč
- b) oboustranná ................................................................ 4 Kč
- Za pořízení jedné černobílé kopie formátu A3:
- a) jednostranná ................................................................ 4 Kč
- b) oboustranná ................................................................ 8 Kč
- Za tisk na černobílé tiskárně (formát A4, jednostranný) jedna stránka 3 Kč
- Za pořízení skenu či fotografie do souboru jedné stránky do velikosti A4 při skenování a do velikosti A3 při fotografování včetně úpravy k odeslání …………………..…….5 Kč
- Za poskytnutí kopie nebo tisku v jiném formátu nebo barvě bude účtována skutečná cena za pořízení kopie u komerčního poskytovatele kopírovacích služeb, kterou město za pořízení kopie nebo tisku bude u tohoto poskytovatele povinna uhradit.
- V případě informací obsažených v publikacích a tiskovinách vydávaných městem se výše úhrady stanoví ve výši ceny za příslušný výtisk, poskytuje-li se informace formou prodeje tohoto výtisku.
Čl. 2
Náklady na opatření technických nosičů dat
- 1 ks CD ................................................................................... 10 Kč
- 1 ks DVD ................................................................................ 20 Kč
- Pokud žadatel poskytne vlastní technický nosič dat, na který bude možné požadované informace zaznamenat, nebude úhrada tohoto nákladu uplatňována.
Čl. 3
Náklady na odeslání informací žadateli
- Náklady na poštovní služby budou vyčísleny dle ceníku České pošty s. p., případně jiného poskytovatele poštovní služby. Náklady na balné se stanoví paušální částkou 20,- Kč za jednu poštovní zásilku.
- V případě osobního odběru požadovaných informací nebude úhrada nákladů na odeslání informací žadateli uplatňována.
Čl. 4
Náklady na mimořádně rozsáhlé vyhledání informací
- V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání informací se úhrada požaduje za vyhledávání delší než 3 hodiny. Úhrada za hodinu vyhledávání jedním pracovníkem je 370,- Kč, započítává se každých i započatých 30 minut. Úhrada je odvozena od ročních nákladů na platy zaměstnanců města, kteří se mohou podílet na vyhledávání informací, podle schváleného rozpočtu pro rok 2021. V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání informací více pracovníky bude úhrada dána součtem doby připadající na každého pracovníka.
- Vzniknou-li při mimořádně rozsáhlém vyhledání informací jiné osobní náklady, nezbytné k vyhledání informace (např. náklady na jízdné na odlehlé pracoviště), budou účtovány na základě individuální kalkulace.
- Do vyhledávání se zahrne s ohledem na konkrétnost formulace žádosti pouze vyhledání, ve kterém dokumentu se požadovaná informace nachází (např. v evidenci, spisové službě), vyhledání samotného dokumentu (např. ve spisovně, v počítači), vyhledání požadovaných informací v dokumentu, přenesení informací do sdělení žadateli (výpisem nebo kopírováním v počítači). Omezeně lze zahrnout čas nutný na anonymizaci chráněných údajů. Ostatní činnosti spojené s vyřízením žádosti, včetně právního posouzení, se nezapočítávají. Nezapočte se ani čas kopírování listinných dokumentů, který je již vyjádřen jednotkovou sazbou za kopii.
Čl. 5
Společná ustanovení
- Celková výše úhrady je součtem jednotlivých nákladů spojených s poskytnutím požadovaných informací. Do celkové výše 100,- Kč nebude úhrada požadována, pokud žadatel nepodal po dobu jednoho měsíce od podání předchozí žádosti další žádost.
- Z důvodu hodných zvláštního zřetele může starosta města od úhrady nákladů zcela nebo zčásti upustit na základě žádosti žadatele.
- Žadatel může úhradu provést buď v hotovosti v pokladně Městského úřadu Proseč v úředních hodinách nebo převodem na bankovní účet města zveřejněný ZDE.
- Tento sazebník se stanoví na účetní období roku 2022.
- Zrušuje Sazebník služeb a úkonů poskytovaných úřadem města Proseč schválený Radou města Proseč usnesením č. 25/2020 ze dne 26. 10. 2020.
- Sazebník schválila Rada města Proseč dne 16. 11. 2021 usnesením č. 31/2021.
- Sazebník nabývá účinnosti dne 1. 1. 2022.